torstai 23. heinäkuuta 2015

mulle kuuluu hyvää, tai ei kuulu sittenkään

En oo syönyt vieläkään lääkkeitä, vaikka eilen piti jatkaa niiden syömistä. Ehkä tänä iltana sitten. Edelliseen postaukseen anonyymi tuli kysymään, haluanko mä vajota syvemmälle, vai miksen syö lääkkeitä. En halua vajota enää yhtään syvemmälle, vaan haluan pärjätä ilman lääkkeitä. Haluisin kovasti olla terve ja voida hyvin. Pelkään vaan, ettei mun vointi oo vielä tarpeeks vakaa lääkkeettömyyteen.

Lääkäri sanoi alkuviikosta, että on pieni mahdollisuus, ettei mun vointi romahtaiskaan enää vaikken söiskään lääkkeitä. Että sellanen mahdollisuus on oikeesti olemassa. Mut hänen mielestä riski siihen voinnin romahtamiseen on liian suuri, että mun kannattais syödä niitä lääkkeitä. Vaikka vaan sillä ajatuksella, että joku päivä en ihan oikeesti enää tarvii lääkkeitä. Mä voin ihan oikeesti parantua tästä kaikesta. Voin pärjätä nyt jo ilman lääkkeitä, mutta kun sitä ei voi kukaan tietää, enkä mäkään tahtois käydä enää siellä pohjalla kokeilemassa, että "ai en mä vielä pärjännytkään ilman lääkkeitä". Mielummin pelais varman päälle, ja söis niitä vielä toistaseks.

Mun vointi on ollut tän kevään ja kesän todella, siis todella tasainen verrattuna viimesiin vuosiin. En oo hautonut itsemurhaa, kerännyt lääkkeitä, viillellyt, tai mitään muutakaan vastaavaa. Syömisetkin on menny suhteellisen tasasesti, vaikka niissä onkin ollut mutkia matkassa, muttei niin suuria kuin aikasemmin. Kaikki on johtunut aikalailla siitä, että oon pistellyt lääkkeet kiltisti poskeeni viimeset puol vuotta säännöllisesti.

Haluisin niin paljon voida olla ilman lääkehoitoa. Mut lääkärikin sanoi mulle, et tää ettei mun vointi oo vielä romahtanut, vaikken oo syönytkään lääkkeitä moneen viikkoon, johtuu ehkä siitä, että lääkkeitten syöntiä on jatkunut niin kauan, että on syntynyt tietynlainen hyvä pohja voinnille. Niin, ettei se vointi ihan heti romahtaiskaan vaikka lopettaiskin hetkeks lääkkeet. Mut se voi silti romahtaa. Vielä ainakaan mitään sellasia merkkejä ei oo ollut näkyvissä, mut tunnistanko mä vaikka oliskin? Mun täytyy vaan nyt alottaa lääkkeet uudestaan.

2 kommenttia:

  1. Mä oon kans sitä mieltä, että sun kannattaa niitä nyt oikeesti syödä. En tiedä, miten saat itses motivoitumaan, mut kuitenkin.. Ja sitten joku päivä kun oot siinä pisteessä että voit lopettaa ne lääkkeet, niin sillonkin ne kantsii lopettaa pikkuhiljaa. Tai mul just ku lopetti pikkuhiljaa niin ei tullu oikein mitään sivuoireita. Toivon todella, ettet ota sitä riskiä, että sun vointi romahtaa taas tosi alas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt menee jo paremmin, oon saanu kolmena iltana peräkkäin otettua! ♥

      Poista